Переведите и выучите Unit 1 №87 ГДЗ Английский 8 класс Биболетова М.З.
Read, translate and learn: to destroy /
to break / to damage.
1. to break — to separate something into
parts suddenly or violently
a) If you break something, it splits into
pieces, or stops working.
b) The boy has broken his chair.
c) She fell off the ladder and broke her leg.
d) My watch is broken. I should repair it as
soon as possible.
2. to destroy — to damage something so
much that it cannot be repaired; to ruin
a) The flood destroyed the little town.
b) During the hurricane nearly two hundred
houses were destroyed.
c) We were shown a film about the
destructive power of tornadoes.
d) The earthquake led to great destruction.
3. to damage — to spoil or to break
something so that it does not work properly
or look like it did before.
a) The building was severely damaged by
the flood.
b) The drought did a lot of damage.
c) The hurricane did a lot of damage to
houses in the area.
d) You should know about the damage that
smoking can do to your health.
Прочтите, переведите и выучите: ломать / разрушать / повреждать.
1. ломать — разделить что-то на части внезапно и с силой
a) Если вы что-нибудь ломаете, оно либо раскалывается на кусочки, либо перестаёт работать.
b) Мальчик сломал свой стул.
c) Она упала с лестницы и сломала ногу.
d) Мои часы сломаны. Я должна их починить как можно скорее.
2. разрушать — повредить что-то так сильно, что починить уже нельзя; уничтожить.
a) Наводнение разрушило маленький город.
b) Во время урагана около двухсот домов были разрушены.
c) Нам показали видео о разрушительной силе торнадо.
d) Землетрясение привело к сильнейшим разрушениям.
3. повреждать — испортить или сломать что-то так, что оно работает неправильно или выглядит не так, как раньше.
a) Здание было сильно повреждено наводнением.
b) Засуха причинила большой урон.
c) Ураган стал причиной повреждения домов в этом районе.
d) Вы должны знать о вреде, который курение может причинить вашему здоровью.
Answer the questions.
1. When did the Yungay earthquake take place?
2. How did it begin? (Подробнее...)
Give 5 nouns, 5 verbs, 5 adjectives,5 adverbs to describe the earthquake.
Read and learn
Compare: — Listen! Why didn’t you answer my phone calls yesterday afternoon? (Подробнее...)
Put the verbs into the correct form: the past continuous or the past simple.
A. 1. She ... (play) computer games at 5 (Подробнее...)
Put the verbs into the correct form: the
past continuous or the past simple.
Example: She ... (cook) dinner when the earth- (Подробнее...)