Unit 3. № 66. ГДЗ Английский язык Enjoy English 10 класс Биболетова. Как писать эссе?
Work in groups. Prepare to write an opinion essay (about 180-200 words) on the topic below. See “Writing an opinion essay” in “Learning strategies” (page 174).
communicate with people a calculator
read books (by candlelight) talk and play family games use a computer for entertainment get skills that are necessary in the information age
push buttons to get whatever you want bring information to our fingertips
simplify your life live one’s life through the internet labour-saving devices rely on technology too much / just a little can / can not do without be in deep trouble
a positive / negative influence on somebody require creativity and initiative rule your own life
Follow these steps:
Step 1 Brainstorm on the topic and write
down all the ideas that come to mind in connection with the topic.
Step 2 Discuss the ideas in groups and choose the best ones.
Step 3 Divide the responsibilities in your group; everyone should know what she / he is responsible for.
Step 4 Work together to construct an essay. Consult each other and comment on your writing.
Step 5 Concentrate on your bit of the text and write the first draft on your own.
Step 6 Exchange your first drafts of your part of the essay and help each other to make the changes needed to make your writing clearer, such as:
• the development of ideas
• better organisation
• sentence variety
• vocabulary choice
Step 7 Combine the individual paragraphs
into an essay and look for vocabulary repetition, grammar mistakes and spelling errors.
Step 8 Choose a secretary and write the second draft of your essay as a group.
Step 9 Think of your target reader and the
purpose of the essay; make it real! Make final changes if necessary.
Step 10 Write the final version of the essay and present it to the class. Decide which group has the best one.
Поработайте в группах. Будьте готовы написать эссе с мнением
(около 180-200 слов) на тему ниже. Посмотрите «Как писать эссе с мнением» в «Изучая стратегии» (стр. 174).
Стала ли технология такой большой частью твоей жизни, что существование без нее сейчас кажется невозможным?
Использовать:
Общаться с людьми
Калькулятор
Читать книги (со свечой)
Разговаривать и играть в семейные игры
Использовать компьютер для развлечения.
Получать необходимые способности в информационном мире
Нажимать кнопки, чтобы получить то, что ты хочешь
Донести информацию до наших умов
Упростить твою жизнь
Жить чьей-то жизнью через Интернет
Устройства для снижения трудозатрат
Намного полагаться на технологию/ немного
Смог/ не смог обойтись без
Быть в глубокой неприятности (проблеме)
Позитивное/ негативное влияние на кого-то
Требовать креативность и инициативность
Управлять своей собственной жизнью
Следуйте данным шагам:
Шаг 1: Подумайте над темой и напишите все идеи, которые пришли на ум,
связанные с темой.
Шаг 2: Обсудите идеи в группах и выберите лучшие.
Шаг 3: Разделите обязанности в вашей группе; каждый должен знать, за что
она/ он ответствен.
Шаг 4: Поработайте вместе, чтобы сконструировать эссе. Консультируйте
друг друга и прокомментируйте написанное.
Шаг 5: Сконцентрируйтесь на главном в тексте и напишите первый набро-
сок.
Шаг 6: Обменяйтесь вашими первыми набросками вашей части эссе и по-
могите друг другу сделать необходимые замены, чтобы «почистить» ваше
эссе, такие, как:
• Развитие идей
• Лучшая организация
• Разновидность предложений
• Словарный выбор
Шаг 7: Скомбинируйте индивидуальные параграфы в эссе и посмотрите в
словарь для повторения лексики, грамматических ошибок и проговаривания
ошибок.
Шаг 8: Выберите секретаря и напишите второй черновик вашего эссе груп-
пой.
Шаг 9: Подумайте о своем целевом читателе и цели эссе; сделайте ее реаль-
ной! Сделайте финальные изменения, если необходимо.
Шаг 10: Напишите финальную версию эссе и презентуйте ее классу. Реши-
те, у какой группы самое лучшее.
Work in pairs. Do the following tasks:
a) Ask and answer the questions using the prompts below. Add your own details if (Подробнее...)
Match the parts of the sentences.
1. We use language in this country in order to...
2. We fight for many (Подробнее...)
Work in pairs. Discuss one of the follow-
ing problems. Make your suggestions. Share
them with other students. (Подробнее...)
Say what you would do if you could im-
prove our world. Name the three most impor-
tant things. (Подробнее...)
Work in groups.
• Discuss the possible ways to make the world
better. (Подробнее...)