Помогите перевести и дать название тексту. Unit 1. № 111. ГДЗ Английский язык Enjoy English 10 класс Биболетова.
Read the text and take notes. Give the text a title. See “Learning strategies” “Taking notes from a text” (page 168).
Music is a common feature of every culture, and is one of the
most popular human interests in the world. People listen to music to suit their mood, or to evoke emotions that they
enjoy experiencing at the moment. Music has been composed to
accommodate any kind of mood, from the depths of despair to
complete happiness.
Music suggests much about the society in which it is created.
Whether it is a traditional song, a Strauss [CG] waltz, a gospel song
[CG] or a rock video, music reflects the culture it comes from. It
expresses experience as well as affecting it, creating feelings and
responses in the listener.
Like many art forms, music mirrors society, sometimes raising
questions about norms and values, and sometimes even causing
change. When this happens, music can end up serving a purpose it
was not necessarily intended for.
Popular music has been known to create an identity for groups of
people. Songs that were popular during World War II helped unify
soldiers with those at home, for example, songs by E. Petersburgsky
“Dark-blue Shawl” and V. Soloviev-Sedoy “We Haven’t Been Home
for Long”, “The Evening Before the Raid”, and “My Moscow”.
Songs and music sometimes become symbols for a particular
group of people, a place or a historical event. Some music is even
considered a symbol for a whole generation. Probably for your parents, singers such as Victor Tsoy (Kino), Boris
Grebenshchikov (Aquarium), and Yuri Shevtchuk
(DDT) created much of the music that embodied
what it was like to be a teen in the 1980's.
Music exists in many forms and means
different things to different people. But is music
one of mankind’s most exquisite forms of art?
Прочтите текст, сделайте пометки. Дайте заголовок тексту. Посмотри-
те «Изучая стратегии» «выписывая пометки из текста» (страница 168).
Музыка - это общая черта каждой культуры и является одним из самых по-
пулярных человеческих интересов в мире. Люди слушают музыку, чтобы
улучшить свое настроение или вызвать эмоции, которые они любят испыты-
вать. Музыку сочиняли, чтобы приспособить ее под любой вид настроения:
от глубинного отчаяния до счастья.
Музыка говорит много об обществе, в котором она создана. Является ли это
традиционной песней, Вальсом Штрауса, песней Евангелия или горным ви-
део, музыка отражает культуру, в которой она появилась. Это выражает соз-
нание так же, как и влияет на него, создавая чувства и отклики в слушателе.
Как и многие формы искусства, музыка отражает общество, иногда вызывает
отклики в нормах и ценностях, а иногда даже вызывает изменение в них. Ко-
гда это происходит, музыка может закончить тем, что служила целью, для ко-
торой она не обязательно была предназначена.
Популярная музыка, как было известно, создала идентичность для групп лю-
дей. Песни, которые были популярны во время Второй мировой войны, по-
могли объединить солдат с их домами, например, песнями Э. Петербургским
«Темно-синий платок» и V. Soloviev-Sedoy «Мы долгое время не были дома»,
«Вечер перед набегом» и «Моей Москвой».
Песни и музыка иногда становятся символами для особой группы людей, ме-
стом или историческим событием. Немного музыки даже считают символом
для целого поколения. Вероятно, для ваших родителей певцы, такие как Вик-
тор Цой (Kino), Борис Гребенщиков («Аквариум») и Юрий Шевчук (DDT)
создали большую часть музыки, которая воплотила то, на что это было похо-
же, когда они были подростками в 1980-х.
Музыка существует во многих формах и означает разные вещи для различ-
ных людей. Но является ли музыка одной из самых изящных форм искусства
человечества?
Люди добрые, не дайте пропасть на завтрашней контрольной. Как это решить?
Напишите уравнения реакций, при помощи (Подробнее...)
Translate the sentences from the text writ-
ten in bold letters. Say why the present perfect
is used there.
Look at the pictures. Reread the text and
do the following.
a) Say which parts of the text are illustrated (Подробнее...)
Listen and read the words. Label the pictures.
(Подробнее...)
Match the words and texts. Listen and
check your answers.
1) an earthquake, 2) a hurricane, 3) a tornado, (Подробнее...)