Найдите Unit 2 №32 ГДЗ Английский 8 класс Биболетова М.З.
Here is an extract from a famous novel
“Gulliver’s Travels” by Jonathan Swift,
an English writer.
a) Before you read the story:
Look at the picture. Read the description of
the characters from the text. Match the de-
scriptions and the characters.
Yahoos |ja'hu:] — creatures who lived on the
island. Their heads and chests were covered in
hair, and legs and arms as well. They walked
sometimes on two, and sometimes on four legs,
and could climb trees. They had human faces.
They were unfriendly, envious and greedy.
Houys (hu:z| — also lived on the island. Houys
means a horse. They looked like horses. These
creatures were kind and friendly, didn’t tell lies,
and they liked to get along with their neighbours.
They were the masters of the Yahoos.
b) Read the text and name three things Gul-
liver’s master didn’t know.
My master looked quite worried. “What is lying?”
he asked.
In their language there was no word which
meant telling lies, and my master had great dif-
ficulty in understanding me. I tried to explain.
“Oh,” he answered, still unsure. “But why does
anyone tell a lie? There’s no reason for doing it.
We use language in this country in order to
understand each other, and to give and receive
information. If you don’t tell the truth, how can
people understand each other?”
I began to see how different Houys’ life was
from what I was used to.
"But tell me,” he continued, “about your coun-
try.”
I was delighted to describe recent English
history to him, especially some of our most
successful wars.
“But why does one country attack another?”
he asked.
“There are many reasons,” 1 replied. “A king
or his lords may want more land. Or there may
be a difference of opinion between two countries:
for example, whether uniforms should be black,
white, red, or grey. Sometimes we fight because
the enemy’s too strong, sometimes because he
isn’t strong enough. Sometimes our neighbours
want the things we have, or have the things we
want. We often attack our best friend, if we want
some of his land. There’s always a war somewhere.
For this reason, being a soldier is one of the best
jobs you can have.”
“A soldier,” repeated my master. “I’m not quite
sure what that is.”
“A soldier is a Yahoo w'ho works for his king
and country. His orders are to kill as many people
as he can," I answered.
“People who’ve never hurt him?” asked the
“That’s right,” I said, pleased that he seemed to
understand at last. “Soldiers have killed thousands
of people in recent history.”
He shook his head and looked sad. “I think you
must be — what was your word? Ah, yes — lying to
me. How could you and your countrymen kill so
many other Yahoos? And why would you want to?”
I smiled as I replied proudly, “Sir, you don’t
know much about European war. With our guns
and bullets and gunpowder we can destroy a thou-
sand ships, a hundred cities, and twenty thousand
men. You see,—”
“Be quiet!” he ordered. “I’ve heard enough.
I know Yahoos are bad, but 1 didn’t realize they
could possibly do such terrible things.”
After these conversations I began to wonder
whether the Houys were right. Why do we
humans so often fight wars and tell lies? Peace
and truth began to seem more important than
making war or making money.
Ниже приведён отрывок из знаменитого романа английского писателя Джонатана Свифта «Путешествия Гулливера».
a) прежде чем начать читать историю: посмотрите на картинку. Прочитайте описание героев в тексте. Найдите героев, соответствующих описаниям.
Йеху — создания, которые жили на островах. Г олова и грудь у них покрыта волосами, так же как ноги и руки. Иногда они гуляют на двух, а иногда на четырёх ногах, могут лазать по деревьям. У них человеческие лица. Они были недружелюбными, завистливыми и жадными.
Гуингнмы — тоже жили на островах. Гуингнм означает лошадь. Они выглядели как лошади. Эти создания были дружелюбными и добрыми, не лгали, и им нравилось ладить со своими соседями. Они были хозяевами Йеху.
b) Прочитайте текст и назовите три вещи, которые хозяева Гулливера не знали.
Мой хозяин посмотрел на меня достаточно обеспокоено. «Что значит лгать?» — спросил он.
В их языке не было слова для обозначения лжи, поэтому мой хозяин с трудом понимал меня. Я постарался объяснить.
«О» — ответил он всё ещё неуверенно. «Но почему некоторые лгут? Для этого нет причин. В нашей стране мы используем язык, чтобы понять друг друга, чтобы сообщить и получить информацию. Если не говорить правды, как люди смогут понимать друг друга?»
Я начал понимать, как сильно жизнь Гуингнмов отличалась от той, к которой я привык.
«Но расскажи мне о своей стране», — продолжил он.
Я был счастлив описать историю Англии, особенно самые успешные для нас войны.
«Но почему одна страна атакует другую?» — спросил он.
«Существует много причин», — ответил я. «Король или его лорды могут захотеть больше земли. Или мнения двух стран не сходятся. Например, должна ли униформа быть белой, красной или серой. Иногда мы воюем, потому, что враг слишком силён, иногда — потому, что он недостаточно силён. Иногда наши соседи хотят вещи, которые есть у нас, или имеет вещи, которые хотим мы. Мы часто нападаем на нашего лучшего друга, если нам нужна его земля. Всегда где-нибудь идёт война. По этой причине, солдат — одна из лучших работа, которая у тебя может быть».
«Солдат», повторил мой хозяин. «Я не совсем понимаю, что это».
«Солдат — это йеху, который служит королю или стране. Ему приказывают убить как можно больше людей», — ответил я.
«Людей, которые никогда не причинили ему никакого вреда?» — спросил хозяин.
«Правильно», сказал я, довольный, что он, наконец, стал понимать. «Солдаты убили тысячи людей за последнее время».
Он покачал головой и сказал с грустью: «Мне кажется что ты... Как там это слово? Ах да, лжёшь мне. Как люди из твоей страны могут убивать столько йеху? И зачем вам это надо?»
Я улыбнулся и гордо ответил: «Сэр, вы много не знаете о войнах в Европе. С нашими ружьями, пулями и порохом мы можем уничтожить тысячу кораблей, сотню городов и двадцать тысяч человек. Видите ли...»
«Замолчи!» — приказал он. «Я достаточно слышал. Я знал, что йеху плохие, но я и представить себе не мог, что они могут делать такие ужасные вещи».
После этих разговоров я начал спрашивать себя, были ли гуингнмы правы. Почему мы, люди, так часто ведём войны и говорим неправду? Мир и правда начал казаться мне более важными, чем войны и погоня за деньгами.
Gulliver’s master didn’t know the meanings of the words “war”, “lie” and “soldier”.
Хозяин Гулливера не знал значение слов «война», «ложь» и «солдат».
Read the text and find out if you were right. Give a title to the text.
It’s a wonderful world we live in. For thousands
of (Подробнее...)
Read the text and underline the words
that you don’t understand. See “How to guess
the meaning of a new word” in (Подробнее...)
Look at the pictures carefully. Write
captions for the pictures using the text. Com-
pare your captions with the captions of (Подробнее...)
Find in the text (Ex. 12 on p. 45) the
phrases that have similar meanings to
the following: (Подробнее...)
Work in pairs.
• Look back to the text in Ex. 12. Find infor-
mation about environmental problems. (Подробнее...)